Connect with us


Melania Trump paid ‘substantial damages’ by The Daily Telegraph over false claims | UK News



The Daily Telegraph has apologised and paid “substantial damages” to Melania Trump after publishing an article containing false statements.

On Saturday, the paper apologised “unreservedly” for the content of a cover story published on 19 January in its weekly magazine supplement.

“As a mark of our regret we have agreed to pay Mrs Trump substantial damages as well as her legal costs,” The Daily Telegraph said.

It said it falsely characterised Mrs Trump’s father’s personality and that he “was not a fearsome presence and did not control the family”.

The paper also retracted the claim that the 48-year-old’s modelling career was unsuccessful before she met Donald Trump.

Donald and Melania Trump board Air Force One for France
Donald and Melania Trump have been married since 2005

“Mrs Trump was not struggling in her modelling career before she met Mr Trump, and she did not advance in her career due to the assistance of Mr Trump,” it added.

It also accepted that the article wrongly claimed that her parents and sister relocated to New York in 2005 to live in buildings owned by Mr Trump.

“We apologise unreservedly to The First Lady and her family for any embarrassment caused by our publication of these allegations,” it continued.

The Slovene-born US First Lady worked as a fashion model through agencies in Milan and Paris before moving to New York in 1996.

She first met Mr Trump at a party in 1998 and the pair married in 2005.

Advertisement Find your dream job